a. het steunen van culturele, educatieve, wetenschappelijke, medische en maatschappelijke projecten;

b. het steunen van algemeen nut beogende instellingen door middel van incidentele of periodieke bijdragen;

c. het verrichten van alle verdere handelingen die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn, mits in het algemeen belang.

Hoofdlijnen beleidsplan Stichting DoCo Charitas

De Stichting DoCo Charitas is in 2012 opgericht om diverse goede doelen bij voorkeur in de regio Groot Amsterdam financieel te ondersteunen. Men richt zich met name op cultureel erfgoed en maatschappelijke doeleinden in zowel de culturele als de zorgsector. De Stichting is een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

Het doel, bestuur en beloningsbeleid van de Stichting zijn elders op deze website opgenomen.

De bestuursleden van de stichting dragen persoonlijk zorg voor het inkomen van de stichting. De stichting werft niet actief fondsen onder het publiek.

Het voornemen bestaat om de inkomsten maximaal binnen twee jaar na ontvangst aan goede doelen uit te geven.

De uitkeringen die door de Stichting worden gedaan, kunnen de vorm hebben van een eenmalige gift, dan wel van een langjarige uitkering. Het bestuur wenst zich niet op voorhand vast te leggen op een vaste vorm van aanwending.

Jaarlijks zal de penningmeester een financieel overzicht maken dat door het bestuur moet worden goedgekeurd op de algemene vergadering. De secretaris zal de verslagen van de bestuursvergaderingen maken en alle administratieve bescheiden zorgvuldig behouden en bewaren.

Het bestuur zal jaarlijks een verslag maken van de door de Stichting gesteunde projecten vergezeld van de nodige informatie over het desbetreffende project.

Het bestuur is op lange termijn optimistisch over de toekomst van de stichting.

Het bestuur van Stichting Drs DoCo Charitas, december 2013